The last bit

26 oktober 2016 - Leiden, Nederland

Lieve vrienden, kennissen en familie,

We zijn natuurlijk al enkele maanden terug, maar we hadden nog steeds niet het laatste stukje op de blog gezet! En dat is toch jammer… misschien moesten we eerst even acclimatiseren voordat we ons ertoe konden zetten, haha. Maar goed, bij deze! Vanaf PK zijn we natuurlijk naar Wiese gevlogen, dus we hebben zojuist een selectie gemaakt van nog enkele foto’s bij PK die niet op de laatste blog zaten, waaronder van onze fietstocht en een prachtige waterval, en van Megan’s gala. Bij Wiese hebben we heerlijk genoten rond het huis en bij de oceaan van Charleston en in het stadje zelf, en dat was erg gezellig. Voornamelijk veel gechilled met barbecue’s en poolpartys. Daarna zijn we vanaf Charleston via Washington naar NYC gevlogen!

New York was natuurlijk de afsluiting van onze reis, en datgeen waar we zeker niet minder naar hadden uitgekeken. Een echte ‘Last, but not least’. In New York hebben we geslapen via Airbnb in Brooklynn, vlakbij de metro, en dat was prima en niet al te duur. New York was geweldig, maar we waren erg moe van de maanden ervoor, dus we hebben precies gedaan waar we zin in hadden en natuurlijk bagels gegeten, deep dish pizza (dit stond nog op ons lijstje van Tadjo), the Metropolitan Museum of Art gezien, Central Park, Wall Street, plekken waar ze in Gossip Girl naartoe gaan, het Vrijheidsbeeld en natuurlijk het herdenkingsmonument van de Twin Towers. Ook zijn we op de valreep nog naar de VN gegaan, en ik ben erg blij dat we dat gedaan hebben want het was heel erg interessant om bij de Veiligheidsraad en de andere organen langs te gaan! Daarnaast hebben we ook nog de Supreme High Court bezocht, en hoewel het een beetje spannend was om zomaar rechtszalen binnen te lopen was het toch nog wel even interessant om het jurysysteem in actie te zien.

We waren maar vier dagen in NY, dus alsnog een druk schema, maar we hebben ze ondanks onze lichte ‘reismoeheid’ allemaal benut. En toen zijn we natuurlijk via IJsland naar huis gevlogen… het was heel fijn om weer thuis in ons koude kikkerland aan te komen, en we hebben beiden een erg fijne zomer gehad en zitten nu alweer tot onze oren in de deadlines en tentamens. Het is heel raar om te bedenken dat we bijna een jaar geleden zijn weggegaan, en er gaat eigenlijk geen dag voorbij zonder dat ik niet aan onze reis denk. Het is hard werk, maar ik hoop zeker dat er nog een gelegenheid voorbij zal komen waarin we nogmaals dat vliegtuig kunnen pakken! Maar voor nu was dit het einde.

Lieve familie en vrienden, we zijn jullie dankbaar dat jullie al onze blogupdates zo hebben gevolgd en met ons in het commentaar hebben meegeleefd, en wie weet is hier ons volgende reishoofdstuk in ons leven weer een plaats voor. Gegroet vanuit Leiden! En hopelijk tot snel.

Heel veel liefs,

Remco en Daila

Oktober 2016.

PS. Nog even wat statistieken!
14 blogupdates
10.000 km in de VS gereden​
National Parks bezocht: 13 in Amerika

Beste bier: Bia Hoi
Beste party: Hangover night met Matt Purslow, Rooftops in Dalat en plastic party in Vegas
Goedkoopste land: Thailand​
Beste eten: Cau lau in Hoi An en Thaise curries in Thailand en Laos
Slechtste eten: Oliecurry in Myanmar & Cambodjaanse soep in Stung Treng gevolgd door slechte vis in Pangandaran
Scooters gehuurd: 16 of meer
Ongelukken veroorzaakt: 1
​Aanrijdingen: 1
Domste actie: 7 uur rijden in het donker op een scooter van twijfelachtige kwaliteit door de bergen van Vietnam met mist en regen.
Aantal ziekenhuis bezoeken: 4
Voorwerp langste meegezeuld: Handgemaakte Native American fluit
Breekbaarste souvenir: Schaaltjes uit Hoi An (p.s. Dankjewel Joost!)
Duurste souvenir: Op maat gemaakte pakken uit Hoi An
Dit land zou ik sowieso naar terug willen: Laos

1. Marjolein:
    26 oktober 2016
    Wat een verrassing om nog een update te ontvangen! Leuk om de statistieken te lezen. Het zal zeker raar zijn om weer helemaal midden in de Nederlandse stress te zitten. Bijna een jaar geleden waren jullie bij ons in Dubai aan het begin van de reis. Ik kijk nog net plezier naar de foto's. Zo onwerkelijk dat het alweer een jaar geleden is.
  2. Philomeen Koomen:
    Hallo lieverds....ik werd ook helemaal blij metjullie reisbrief....heerlijk even weg van hier , uit het gekkenhuis....echt een klein gekkenhuis hier...ja, ik zit in oudtburgh...
    Opa is de weg compleet kwijt de laatste 2 dagen....maar ik moet er ook wel om lachen zoveel onzin en hij is niet de enige er zijn er meerdere .
    Toen ik vanmorgen hier binnenkwam, probeerde hij te staan om zijn auto sleutels te zoeken, want hij ging met vacantie met Mevr.Koopmans....nou dat is op zich al gieren , als je die ziet zal je het begrijpen. Hij wilde wat leuks doen en toen hij mij zag vroeg hij of ik al lang werkte in deze winkel....hij had me meer gezien, mevr.Visser beaamde dat en zei mij ook meer gezien te hebben, maar wist niet waar.....
    Dus vandaar het gekkenhuis, want het gaat de hele dag al zo.....
    Toen ik na zijn middag slaapje na een ruim uurtje terug kwam van zee, lag hij helemaal bloot te roepen....met de raartse verhalen, dus ik was blij dat ik niet zo lang was weggeweest met louky....ik voelde het al aan....
    Begrijpen jullie dat jullie mail een heerlijke afwisseling is?
    Dank jullie wel hoor en heel veel succes met alle tentamens , al jullie leerwerk....
    Ook jullie zorgjes , want het is heel naar dat Yvette geopereerd moet worden...
    Heel erg jammer..en een heel gedoe ook....
    Dikke kus lieverds van jullie Oma....
  3. Yvette:
    26 oktober 2016
    Lieve Daila en Remco,
    Geweldig weer om jullie laatste update te lezen en inderdaad de afsluiting met statestieken is erg leuk.
    De foto's zijn ook prachtig en dank dat we op deze manier mee mochten op jullie reis en natuurlijk de geweldige herinnering van onze reis samen door Myanmar, liefs
  4. Maureen:
    4 november 2016
    Lieve Remco en Daila. Ja en dan zijn we een jaar verder. Wat hebben wij genoten van jullie heerlijk reisverhalen, de foto's en laten we niet vergeten de nachtelijke apjes. Jullie hebben ons mee genomen op jullie reis. Een reis wat niemand jullie ooit zal ontnemen, een ontdekkingsreis, niet alleen naar de landen die jullie bezocht hebben, maar ook naar jullie zelf. Want 7 1/2 maand met elkaar optrekken, dat brengt je alleen maar dichter bij elkaar. Trots op jullie dat jullie zo'n prachtige reis hebben gemaakt, trots op jullie dat problemen goed en in overleg zijn opgelost. Een basis voor een prachtige toekomst saam.
    Dankbaar zijn wij dat wij jullie na 7 1/2 maand weer in onze armen konden sluiten. Dat jullie gezond en heelhuids weer op Schiphol zijn geland.

Geweldig die statistieken, goed bijgehouden.
    Lieverds veel geluk samen.